Voorwaarden
Welkom op de website sock-on.nl, die wordt beheerd door Materiias d.o.o., Palovska cesta 11, SI-1241 Kamnik (hierna: de Onderneming).
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle activiteiten die mogelijk zijn in de Online Shop op sock-on.nl (hierna: de website). De Algemene Voorwaarden zijn bindend voor alle gebruikers. Wij verzoeken u daarom deze zorgvuldig door te lezen. Als u het niet eens bent met een deel van deze Algemene Voorwaarden of als u er niet volledig mee akkoord gaat, mag u geen gebruik maken van onze website en onze diensten. De Algemene Voorwaarden vormen een geldig contract tussen u en het Bedrijf.
De website wordt aangeboden “zoals deze is” en het Bedrijf geeft geen garanties of verklaringen, expliciet of impliciet, met betrekking tot auteursrechten, verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel van de producten die op de website worden gepresenteerd.
De eigenaar van de website zorgt ervoor dat de informatie op de website zowel gedetailleerd als up-to-date is. Tegelijkertijd behoudt de eigenaar van de website zich het recht voor om de inhoud van de website op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen of stop te zetten. Bovendien kan de eigenaar van de website de diensten, producten, prijzen of programma’s beschreven op deze website op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving wijzigen.
1 DEFINITIES
De Onderneming is Materiias d.o.o., Palovska cesta 11, SI-1241 Kamnik, en is zowel de eigenaar als de exploitant van de website sock-on.nl.
De Website is de website sock-on.nl, die door de Onderneming wordt beheerd en waarbinnen ook een Online Shop wordt geëxploiteerd.
De Gebruiker is iedere natuurlijke persoon die gebruik maakt van de Website.
De Koper (of “u”) is iedere natuurlijke persoon die een aankoop doet in de Online Shop.
De Consument is een natuurlijk persoon die de goederen en diensten koopt of gebruikt voor doeleinden die buiten hun professionele of commerciële activiteiten vallen. Voor de toepassing van deze Algemene Voorwaarden worden alle Kopers ook als Consumenten beschouwd.
2. sock-on.nl ONLINE WINKEL
De Algemene Voorwaarden beschrijven de werking van de Online Shop, bepalen de rechten en plichten van de Gebruiker en de Online Shop en regelen de zakelijke relatie tussen de Online Shop en de Koper. De Algemene Voorwaarden die van toepassing zijn op het moment van aankoop (het moment waarop de online bestelling wordt geplaatst) zijn bindend voor de Koper. De Gebruiker wordt bij elke bestelling op de hoogte gesteld van de Algemene Voorwaarden. Door een bestelling te plaatsen, bevestigt de Gebruiker dat hij/zij op de hoogte is gesteld van deze Algemene Voorwaarden.
De bevestiging van de Algemene Voorwaarden bij het plaatsen van een bestelling in onze Online Shop vormt een bindend contract tussen u en het Bedrijf. We vragen u daarom de Algemene voorwaarden zorgvuldig door te lezen voordat u uw bestelling bevestigt. Als u niet akkoord gaat met onze Algemene Voorwaarden, kunt u geen gebruik maken van de diensten van onze Online Shop. Het is ook niet mogelijk om gedeeltelijk akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden. Om een aankoop af te ronden, moet je de Algemene Voorwaarden in hun geheel accepteren op het moment van aankoop.
i. Gebruik van de Online Shop
Het Bedrijf beheert de Online Shop in overeenstemming met de Algemene Voorwaarden. De Online Shop is te allen tijde beschikbaar voor Kopers, hoewel het Bedrijf zich het recht voorbehoudt om de Online Shop zonder voorafgaande kennisgeving tijdelijk te deactiveren of op te schorten.
Het is mogelijk dat de Online Shop tijdelijk niet beschikbaar is of dat het tijdelijk niet mogelijk is om betalingen te verrichten vanwege onderhoud en het updaten van de Online Shop. Het Bedrijf kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade die u lijdt tijdens het onderhoud en/of updaten van de Online Shop.
ii. Plaats een bestelling in de Online Shop
Het koopcontract tussen de Leverancier en de Koper wordt geacht te zijn gesloten wanneer de Koper de bestelling bevestigt (de Koper ontvangt een bevestigingsmail met de status “Bestelling bevestigd”). Vanaf dit moment staan alle prijzen en andere aankoopvoorwaarden vast en zijn deze van toepassing op zowel de Verkoper als de Koper. De koopovereenkomst wordt in elektronische vorm geüpload naar de server van het Bedrijf.
Aankooptransactie:
- Stap: De Koper selecteert het gewenste artikel en de gewenste hoeveelheid uit het assortiment dat beschikbaar is in de Online Shop en bevestigt zijn keuze door te klikken op “Toevoegen aan winkelmandje”. Als de koper verschillende artikelen wil kopen, moet het proces voor elk afzonderlijk artikel worden herhaald. Zodra de koper de selectie van artikelen heeft voltooid, kan hij doorgaan met het aankoopproces door op de knop “Doorgaan naar kassa” te klikken.
- Stap: In deze stap vult de Koper het formulier in met zijn persoonlijke gegevens die nodig zijn voor de levering van de gewenste bestelling. Na het invullen van het formulier kan de Koper in bepaalde gevallen kiezen tussen verschillende leveringsopties en andere producten of diensten aan zijn bestelling toevoegen. In deze stap wordt de Koper ook geïnformeerd over de geplande leverdatum. Voordat de bestelling wordt afgerond, heeft de Koper de mogelijkheid om te kiezen tussen verschillende betaalmethoden. Op basis van de gemaakte keuze wordt het definitieve bedrag dat voor de bestelling moet worden betaald opnieuw berekend voordat de aankoop wordt afgerond. De Koper bevestigt het aankoopproces door op de knop “Kopen” te klikken.
- Stap: Na voltooiing van de aankoop ontvangt de Koper een bevestigingsbericht op de Website waarin staat dat de bestelling met succes is ingediend en worden de details van de geplaatste bestelling weergegeven. Daarnaast ontvangt de Koper ook een bevestigingsmail op het e-mailadres vermeld in punt 2, deze bevestigingsmail bevat een overzicht van de bestelling en de instructies voor het gebruik van de bestelde producten, evenals de instructies voor het annuleren van de aankoop of het indienen van een klacht als de Koper niet tevreden is met het product of het niet langer wenst te hebben.
Alle informatie die u ons verstrekt bij het indienen van uw bestelling wordt verwerkt in overeenstemming met het Privacybeleid dat onderaan deze pagina wordt gepubliceerd.
Wij willen u informeren dat de waarde van de gehele aankoop, inclusief eventuele bezorgkosten of andere kosten die voor de aankoop worden gemaakt, in rekening wordt gebracht wanneer je je bestelling bevestigt. We zullen je informeren over eventuele extra kosten voordat je de bestelling verzendt. Er kunnen ook extra kosten verbonden zijn aan de gekozen betaalmethode.
iii. Prijzen, betaalmethoden en promoties
Prijzen
Alle prijzen op de website zijn in EUR en inclusief BTW. De prijzen zijn geldig vanaf het moment van bestellen. De aanbieding is geldig tot wederopzegging.
WAARSCHUWING: Dit is een online retailBedrijf dat uitsluitend gericht is op eindklanten (B2C). Daarom maken wij via deze website geen B2B-verkopen mogelijk en kunnen wij geen facturen uitreiken aan rechtspersonen. Dit betekent ook dat latere correcties van facturen (van een natuurlijk persoon naar een rechtspersoon) niet mogelijk zijn, aangezien de verkooptransactie uitsluitend met natuurlijke personen wordt afgesloten.
Betaalmethoden
Je kunt de volgende betaalmethoden gebruiken in onze Online Shop:
- Klarna;
- Betaling met creditcard;
- Betaling via PayPal.
Het Bedrijf behoudt zich het recht voor om de geselecteerde betaalmethode te verifiëren met behulp van verificatiemiddelen. Daarnaast behouden wij ons het recht voor om de geselecteerde betaalmethode verder te verifiëren door u te vragen ons het betalingsbewijs te sturen.
U bent ervan op de hoogte gesteld dat u het volledige bedrag van de bestelling (inclusief alle transactie- en leveringsgerelateerde kosten) moet betalen in overeenstemming met de gekozen betaalmethode. Je garandeert dat je de mogelijkheid en het recht hebt om transacties te voltooien met behulp van een creditcard of andere geselecteerde betaalmethode.
Promoties
De Website biedt ook kortingen en andere promoties aan waarbij de prijzen van producten worden verlaagd (hierna: Promoties). Elke Promotie wordt aangeboden tegen een gereduceerde prijs gedurende een specifieke (beperkte) periode, die voor elke individuele Promotie wordt bepaald. De gereduceerde prijs is van toepassing op alle aankopen die gedaan worden tijdens de duur van de Promotie.
Houd er rekening mee dat bepaalde Promoties beperkt zijn tot nieuwe gebruikers die nog geen aankoop hebben gedaan in onze Online Shop. In dit geval geldt deze Promotie niet voor bestaande gebruikers. Elke poging om van dergelijke Promoties te profiteren, wordt onmiddellijk geblokkeerd en de e-mailadressen die voor dergelijk misbruik worden gebruikt, worden zonder voorafgaande kennisgeving verwijderd. Kortingen en andere Promoties zijn over het algemeen niet cumuleerbaar, tenzij elke afzonderlijke Promotie uitdrukkelijk anders bepaalt.
iv. Kosten en levering van goederen
De prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten vindt u in de Online Shop, waar u tevens uw verzendmethode kunt selecteren. Ons Bedrijf biedt twee verzendmethoden: standaard en express. Het belangrijkste verschil tussen deze twee verzendmethoden is dat spoedbestellingen met een hogere prioriteit worden afgehandeld en verpakt. Voordat u de gewenste verzendmethode selecteert, controleert u eerst de prijs die wordt weergegeven naast de betreffende selectie. Wanneer u de bestelling plaatst, ziet u een prijsoverzicht met de kosten van de aankoop, de bezorgkosten en de totale kosten.
De door u bestelde producten worden geleverd op het adres dat u als afleveradres op onze Website heeft ingevuld.
De geschatte leverdatum wordt aan de Koper meegedeeld wanneer de bestelling wordt geplaatst. Het Bedrijf behoudt zich het recht voor om de leveringsdatum uit te stellen in geval van een grotere vraag of vertragingen bij de levering. Leveringen vinden doorgaans in de ochtend plaats. Indien u het pakket bij bezorging niet in ontvangst kunt nemen, zal de koeriersdienst proberen met de Koper een nieuwe bezorgmethode en -locatie af te spreken.
Indien de bezorgdienst geen contact opneemt met de Koper, wordt er de volgende werkdag opnieuw geprobeerd het pakket af te leveren. Indien ook de tweede afleverpoging mislukt, wordt het pakket met inhoud teruggestuurd naar de afzender.
Het betaalde bedrag voor mislukte leveringen en vooruitbetaalde bestellingen wordt automatisch terugbetaald binnen 8 (acht) werkdagen nadat het magazijn de retourzending van het pakket heeft geregistreerd of het Bedrijf heeft vastgesteld dat het pakket niet succesvol is afgeleverd.
Veiligheidswaarschuwingen voor het gebruik van alle producten
Het gebruik van de producten uit onze Online Shop kan een zeker risico voor lijf en leden met zich meebrengen. U moet uitdrukkelijk bevestigen dat u zich ervan bewust bent dat het gebruik van de genoemde producten een dergelijk risico met zich meebrengt, wat u volledig accepteert. Door deze producten te bestellen en/of te gebruiken, erkent u dat u op de hoogte bent gesteld van de genoemde risico’s, waaronder mogelijk het risico op ziekte, letsel, invaliditeit of overlijden. U dient de volledige verantwoordelijkheid te aanvaarden voor eventuele gevolgen die kunnen voortvloeien uit het bestellen en/of gebruiken van de producten.
Voordat u een van de producten gebruikt, moet u de gebruiksaanwijzing lezen.
Elk product moet vóór gebruik op een veilige manier worden getest. Als u niet helemaal zeker weet hoe u het product moet testen, verzoeken wij u het product niet te gebruiken, ons dit te laten weten of het product te retourneren.
Het Bedrijf aanvaardt geen aansprakelijkheid voor enige indirecte of directe schade die voortvloeit uit het gebruik van de op de Website bestelde producten, ongeacht of de producten correct of onjuist zijn gebruikt door de Koper of een derde. Deze disclaimer is van toepassing voor zover toegestaan door de wet.
In het geval dat er een aansprakelijkheidszaak tegen het Bedrijf wordt aangespannen, beperkt het Bedrijf zijn aansprakelijkheid voor schade tot driemaal de marktprijs van het Product.
Wij streven ernaar om productbeschrijvingen en foto’s zo gedetailleerd en nauwkeurig mogelijk te maken. Wij kunnen echter niet garanderen dat alle productinformatie en bijbehorende foto’s volledig accuraat zijn. Omdat bepaalde producten afkomstig zijn van verschillende leveranciers, kunnen er kleine variaties in de verpakking of het uiterlijk van het product optreden. Deze afwijkingen hebben op geen enkele wijze invloed op de kwaliteit of functionaliteit van het product.
v. Recht om het Contract te herroepen
Een Koper die in onze online winkel koopt, heeft het recht om het Contract te herroepen. Een dergelijke herroeping van het Contract kan plaatsvinden binnen 14 dagen vanaf de datum van levering van uw bestelling, die door de bezorgdienst aan het Bedrijf wordt meegedeeld. De Koper hoeft zijn beslissing niet te motiveren. Dit herroepingsrecht is uitsluitend van toepassing op Kopers die natuurlijke personen zijn en die de goederen en diensten kopen of gebruiken voor doeleinden buiten hun professionele of commerciële activiteit.
Een verklaring van herroeping wordt geacht tijdig te zijn gedaan indien deze binnen de herroepingstermijn van 14 dagen wordt meegedeeld. U kunt uw herroeping indienen via de omruil- of terugbetalingslink of door een schriftelijke kennisgeving aan ons per e-mail en het product binnen 14 dagen na kennisgeving retourneren. Als alternatief kunt u het product binnen 14 dagen na levering aan ons retourneren en ons tegelijkertijd op de hoogte stellen van uw herroeping door het ingevulde EU-standaard herroepingsformulier of uw persoonlijke gegevens in het pakket te voegen. Alle formulieren zijn te vinden in de rubriek “Herroeping van het koopcontract” aan het einde van de Website. De bewijslast voor het doen gelden van het herroepingsrecht zoals voorzien in dit artikel ligt bij de consument.
Als de Koper zich terugtrekt uit het Contract, ontvangt hij de aankoopprijs terug of ruilt hij producten om, maar hij kan geen creditering aanvragen!
Nadat u uw annuleringsmelding heeft verzonden, moet u uw producten binnen 14 dagen na de datum van uw annuleringsmelding retourneren. Maak het retourlabel aan met behulp van de link die u kunt vinden in het annuleringsbeleid op onze site. De goederen worden geacht tijdig te zijn geretourneerd als u ze verzendt voordat de retourtermijn van 14 dagen is verstreken.
Het artikel dient onbeschadigd geretourneerd te worden, indien mogelijk in de originele en onbeschadigde verpakking en met alle onderdelen aanwezig. In het geval dat het Product of de originele verpakking beschadigd of overmatig gebruikt aankomt, behoudt het Bedrijf zich het recht voor om een korting in rekening te brengen bij het terugbetalen van de aankoopwaarde van het Product. Markeer het pakket ook met de klachtencode die u tijdens het klachtenproces heeft ontvangen. Als u niet de juiste code gebruikt om het pakket te identificeren (dat wil zeggen als u het pakket zonder klachtencode verzendt), kan dit de tijd die nodig is om uw klacht te verwerken aanzienlijk verlengen. In geval van herroeping van het Contract bent u alleen verantwoordelijk voor de kosten voor het retourneren van de goederen, hoewel deze kosten niet worden gerestitueerd.
Indien u de bestelde goederen al betaald heeft, zullen wij u direct, maar uiterlijk binnen 8 werkdagen nadat het pakket naar ons adres is verzonden, alle betalingen die wij hebben ontvangen en die u in verband met de bestelling heeft gedaan, terugbetalen. Het pakket wordt als verzonden naar ons adres beschouwd als ons magazijn het als geretourneerd pakket registreert. Wij behouden ons het recht voor om de ontvangen betaling in te houden totdat de producten waarvoor de overeenkomst wordt herroepen, zijn terugbetaald.
Wij betalen de ontvangen betalingen terug via hetzelfde betaalmiddel waarmee u de aankoop heeft gedaan.
Uitzonderingen op het herroepingsrecht
De uitoefening van het herroepingsrecht is uitgesloten voor de volgende overeenkomsten:
- Overeenkomsten voor de levering van goederen die zijn opgesteld volgens de specificaties van de consument of die duidelijk gepersonaliseerd zijn;
- Contracten voor de levering van goederen die snel kunnen bederven of waarvan de vervaldatum overschreden zou worden;
- Overeenkomsten voor de levering van een krant, tijdschrift of tijdschrift, anders dan abonnementsovereenkomsten voor deze uitgaven;
- Contracten voor de levering van goederen waarvan de consument de verzegeling na levering heeft verbroken en die om redenen van hygiëne of gezondheidsbescherming niet kunnen worden geretourneerd
- Overeenkomsten voor de levering van goederen die na levering door hun aard onlosmakelijk met andere goederen zijn vermengd
- Overeenkomsten voor de levering van audio- of video-opnamen of computersoftware, op voorwaarde dat de geleverde gegevensdragers door de consument zijn ontzegeld;
- Overeenkomsten voor de levering van goederen waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt, waarop de handelaar geen invloed heeft en die zich tijdens de herroepingstermijn kunnen voordoen;
- Overeenkomsten voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, waarvan de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument en uitdrukkelijke afstand van zijn herroepingsrecht.
GEVAAR: Als u vrijwillig een product retourneert dat niet kan worden herroepen, buiten de herroepingstermijn van 14 dagen, buiten de retourtermijn van 14 dagen na kennisgeving van herroeping, of een product retourneert dat niet in onze winkel is gekocht, zullen wij een dergelijk product alleen retourneren tegen betaling van € 10,-, wat de kosten vertegenwoordigt van de behandeling van een onterechte klacht. Niet gebruikte producten worden na 2 maanden vernietigd.
vi. Klachten
Indien u constateert dat uw product niet goed werkt of dat u een ongeschikt of beschadigd product heeft ontvangen, heeft u de volgende mogelijkheden:
- Bewering van de leveringsgarantie,
- Het doen gelden van de garantie op technische producten en
- Het indienen van een productklacht.
a) Leveringsgarantie
- Wij bieden een extra garantie voor een foutloze levering, waarop u binnen 48 uur na ontvangst van het product aanspraak kunt maken.
- Als uw producten tijdens het transport zijn beschadigd of niet overeenkomen met uw bestelling, verzoeken wij u de fout binnen 48 uur na levering aan ons te melden. Stuur ons een e-mail met een foto van het pakket (de sticker moet ook duidelijk zichtbaar zijn op de foto) en het ontvangen product, waarop het beschadigde gedeelte duidelijk zichtbaar is.
- Wij zullen uw klacht met voorrang binnen de kortst mogelijke tijd in behandeling nemen en u een vervangend product ter beschikking stellen.
- Indien de klacht te laat wordt ingediend, wordt deze behandeld als een productklacht.
b) Garantie op technische producten
Bepaalde producten in ons aanbod hebben een garantietermijn van 24 maanden. De garantie kan alleen worden geclaimd voor technische producten en elektrische apparaten in ons aanbod. De garantieperiode van 24 maanden begint op de datum van ontvangst van de goederen. U kunt aanspraak maken op uw garantie door ons een mail te sturen op info@sock-on.nl.
Het Bedrijf behoudt zich het recht voor om de garantie te weigeren als de factuur niet bij de garantieaanvraag is gevoegd of als de factuur onleesbaar is of anderszins ontbreekt.
De garantie geldt niet indien:
- het product fysiek beschadigd is;
- het product tekenen van slijtage vertoont als gevolg van normaal gebruik;
- het product gebreken vertoont die zijn veroorzaakt door onjuist, ongepast of onzorgvuldig gebruik van het product.
De producten waarvoor u aanspraak wilt maken op garantie moeten worden geïnspecteerd. Daarom vragen wij u bij uw garantieclaim foto’s of videoclips mee te sturen waarop het defect te zien is. Indien nodig zullen wij u ook vragen het product aan ons te retourneren, zodat wij het kunnen inspecteren.
Als wij akkoord gaan met uw garantieaanvraag, zullen wij u een nieuw product bezorgen. Ook heeft u het recht om reparatie van uw product aan te vragen. U dient er echter rekening mee te houden dat de reparatietijd langer is dan de tijd voor levering van een nieuw product. Als de reparatie langer dan 45 dagen duurt, wordt uw product vervangen door een nieuw product. Indien een nieuw product niet geleverd kan worden, betalen wij u de volledige aankoopprijs van het product terug.
De procedure wordt beschreven op het tabblad “Garantievervanging” onderaan deze website.
WAARSCHUWING: Voordat u de bestelde goederen aan ons retourneert, verzoeken wij u de orderbevestiging of factuur, die u bij de bestelling per e-mail heeft ontvangen, te controleren of u deze in onze onlineshop heeft gekocht. Als u goederen retourneert die niet van ons zijn, zijn wij niet verantwoordelijk voor uw fout en zullen wij het pakket niet retourneren.
c) Productklacht vanwege materiële gebreken
- Mocht het product niet naar behoren werken, stuur ons dan een e-mail naar info@sock-on.nl en wij helpen u met de nodige uitleg. Dit voorkomt mogelijk misbruik van het product en schade aan het product zelf, evenals letsel aan uzelf of anderen.
- Als uw product niet werkt, kunt u een klacht indienen met vermelding van materiële gebreken aan het product. De gevallen die als materiële fouten van het product worden beschouwd, worden vermeld in sectie vii. van deze Algemene Voorwaarden. Materiële gebreken kunt u alleen claimen als deze bij de aankoop aanwezig waren, maar pas later zijn ontdekt.
- Indien uw product vanwege een materieel gebrek niet werkt, verzoeken wij u het gebrek te melden zodra het wordt ontdekt, maar uiterlijk twee maanden na de dag waarop u het gebrek ontdekt. Stuur ons een e-mail met een foto of videoclip van het defecte product waaruit duidelijk blijkt dat het product niet werkt. Indien nodig zullen wij u ook vragen het betwiste product aan ons te retourneren, zodat wij het kunnen inspecteren en het defect aan het product kunnen vaststellen.
- Wij kunnen uw klacht niet in behandeling nemen voor producten die beschadigd zijn door onjuist of ongepast gebruik of door gedrag dat niet strikt noodzakelijk is om de aard, eigendom en werking van de goederen vast te stellen. Wilt u het betreffende product retour ontvangen nadat uw klacht is afgewezen, dan sturen wij het naar u toe en brengen wij de bezorgkosten bij u in rekening.
- Het Bedrijf is aansprakelijk voor materiële gebreken aan het product die binnen 2 jaar na levering zichtbaar worden. Het Bedrijf is verplicht binnen 3 werkdagen op de klacht te reageren.
- Als u een klacht indient wegens een materieel gebrek, heeft u de volgende mogelijkheden:
- Productvervanging,
- Terugbetaling van de aankoopprijs,
- Verhelp het productdefect of
- Pro rata restitutie van de aankoopprijs.
The procedure is described in the Complaints And Disputes tab at the bottom of this website.
vii. Materiële Gebreken
In de volgende gevallen kan een materieel gebrek worden geclaimd:
- als het product niet de kenmerken heeft die nodig zijn voor normaal gebruik of voor het op de markt brengen ervan;
- als het product niet de eigenschappen bezit die nodig zijn voor het specifieke gebruik waarvoor de Koper het product heeft gekocht en die bij de Verkoper bekend waren of behoorden te zijn;
- als het product niet de eigenschappen en eigenschappen bezit die uitdrukkelijk of impliciet zijn overeengekomen of beschreven;
- als de Verkoper aan de Koper een product heeft geleverd dat niet overeenkomt met het monster- of modelproduct, tenzij het monster- of modelproduct uitsluitend ter informatie is getoond.
De procedure voor het claimen van materiële gebreken wordt beschreven op het tabblad Klachten en Geschillen onderaan deze website.
Het Bedrijf is aansprakelijk voor materiële gebreken aan het product die binnen 2 jaar na levering zichtbaar worden. Het Bedrijf is verplicht binnen 3 werkdagen op de klacht te reageren.
viii. Toegankelijkheid van informatie
De Aanbieder verplicht zich om de Koper altijd de volgende informatie te verstrekken:
- Identiteit van het Bedrijf (naam en geregistreerd adres van het Bedrijf, kvk nummer),
- Contactgegevens waarmee de gebruiker snel en efficiënt kan communiceren met de Aanbieder(e-mail, antwoordapparaat),
- Essentiële kenmerken van goederen of diensten (inclusief klantenservice en garanties),
- De uiteindelijke prijs van de goederen of diensten, inclusief belastingen, of de wijze van berekening van de prijs als de definitieve prijs niet vooraf kan worden berekend vanwege de aard van de goederen of diensten,
- Beschikbaarheid van producten (alle producten of diensten die via de Website worden aangeboden, moeten binnen een redelijke termijn beschikbaar zijn),
- Betalingsvoorwaarden, leveringsvoorwaarden van producten of de voorwaarden voor het uitvoeren van de dienst (leveringswijze, plaats en uiterste termijn),
- Informatie over mogelijke kosten van transport, bezorging of verzending of een waarschuwing dat dergelijke kosten kunnen ontstaan als deze niet vooraf kunnen worden berekend,
- Tijdsbereik van het aanbod,
- Voorwaarden, deadlines en procedures in geval van herroeping van het Contract en informatie over de kosten voor het retourneren van de goederen (indien van toepassing),
- Uitleg over de te volgen procedure bij een klacht, inclusief alle informatie over de contactpersoon of klantenservice,
- Kennis van de aansprakelijkheid bij materiële gebreken,
- Mogelijkheden en eisen van klantenservice en vrijwillige garantie, indien nodig.
- Bepaalde fouten kunnen optreden tijdens het maken van de Website. Omdat wij geen controle hebben over dergelijke fouten, kunnen wij hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. In het geval van een grote discrepantie met betrekking tot prijzen of technische kenmerken van het product, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen wanneer u uw bestelling plaatst.
ix. Registratiegegevens, registratienaam, registratienummer:
Bedrijfsnaam: HS PLUS, trgovina in storitve d.o.o.
Hoofdkantoor van een Bedrijf: Palovska cesta 11, Kamnik, SI-1241 Kamnik
BTW-nummer: SI86800507
Belastingplichtige: JA
Standaardclassificatie van activiteiten G47.910 – Detailhandel via postorderbedrijven of via internet
x. Buitengerechtelijke geschillenbeslechting en andere rechtsmiddelen
Het Bedrijf zal alles in het werk stellen om geschillen in der minne op te lossen. Indien een dergelijke oplossing van geschillen niet mogelijk is, zal de rechtbank in Ljubljana de bevoegde rechtbank zijn om dergelijke geschillen te beslechten..
xi. Platform voor geschillenbeslechting
Volgens de wettelijke normen heeft het Bedrijf Materiias d.o.o. geen aanbieder van diensten voor buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen, maar een aanbieder die bevoegd is tot het beslechten van consumentengeschillen die door consumenten aanhangig kunnen worden gemaakt in overeenstemming met de Wet buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen.
Het platform voor geschillenbeslechting is beschikbaar op http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Meer informatie over het platform voor geschillenbeslechting kunt u vinden op http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
3. COMMUNICATIE
Het Bedrijf zal alleen via communicatie op afstand contact opnemen met een Gebruiker als dit nodig is om de bestelling uit te voeren.
Het Bedrijf biedt ondersteunende diensten aan zijn gebruikers op info@sock-on.nl.
Wij kunnen echter ook voor commerciële doeleinden contact opnemen met Gebruikers als ze ons daarvoor toestemming geven of als ze al een aankoop hebben gedaan in onze online winkel, via deze vorm van communicatie:
- duidelijk en ondubbelzinnig wordt geïdentificeerd als een reclameboodschap,
- zal duidelijk de afzender vermelden,
- zal verschillende promoties en andere marketingtechnieken duidelijk als zodanig identificeren.
Voor meer informatie over communicatie kunt u ons Privacy- en Cookiebeleid raadplegen.
4. INTELLECTUEEL EIGENDOM
Alle informatie, afbeeldingen en tekst op onze website en alle andere materialen (bijvoorbeeld video-inhoud, afbeeldingen, schetsen, enz.) zijn beschermd door auteursrecht en/of intellectuele eigendomsrechten.
Door de Producten te kopen of de Website te gebruiken, verkrijgt de Gebruiker geen auteursrechten, eigendomsrechten of intellectuele eigendomsrechten op de Producten en/of de Website. De Gebruiker mag de materialen uitsluitend gebruiken voor eigen, niet-commerciële doeleinden.
5. DISCLAIMER
Behoudens de disclaimers uiteengezet in deze Algemene Voorwaarden, is het Bedrijf ook onderworpen aan de volgende beperkingen:
Als u besluit gebruik te maken van onze Online Shop en/of Website, verklaart u dit vrijwillig te doen en daarmee alle risico’s op zich te nemen. De Website en Online Shop worden aangeboden op een ‘as is’-basis, zonder enige directe of indirecte garanties. Alle disclaimers in dit hoofdstuk of elders in deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing voor zover maximaal toegestaan door de wet.
Het Bedrijf garandeert niet de werking van de Website en zijn functies, noch dat de Website zonder fouten, virussen of virusachtige malware zal functioneren. Bovendien garandeert het Bedrijf niet dat de informatie die op de Website wordt gepubliceerd juist of volledig is. Het Bedrijf is niet aansprakelijk voor enige schade, inclusief maar niet beperkt tot: directe, indirecte of gevolgschade die voortvloeit uit of voortvloeit uit het gebruik van de Website.
Als u besluit gebruik te maken van de Online Shop en een betaling te doen in deze Online Shop, gaat u er uitdrukkelijk mee akkoord dat u deze op eigen risico gebruikt en dat u alleen alle risico’s draagt die verband houden met het doen van een betaling in onze online winkel, inclusief maar niet beperkt tot mislukte betalingen door de Gebruiker, betalingsfouten en terugbetalingsfouten bij een claim. Deze disclaimer is van toepassing voor zover maximaal toegestaan door de wet. Het Bedrijf kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade die kan ontstaan in verband met het gebruik van de website en/of de producten die beschikbaar zijn in onze online winkel.
6. SLOTBEPALINGEN
Totstandkoming van de overeenkomst Samen met het bestellen van diensten via de Website en alle subpagina’s van deze Website hebben deze Algemene Voorwaarden het karakter van een tussen de Koper en het Bedrijf gesloten overeenkomst.
Scheidbaarheidsclausule Indien één van de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden (geheel of gedeeltelijk) onwettig, nietig of anderszins ongeldig blijkt te zijn, wordt deze bepaling (geheel of gedeeltelijk) geacht te zijn verwijderd, terwijl de overige Algemene Voorwaarden blijven van toepassing.
Volledige rechtsbevoegdheid De Gebruiker garandeert dat hij de volledige bevoegdheid heeft om de rechten en plichten die voortvloeien uit deze Algemene Voorwaarden op zich te nemen. U garandeert hierbij dat u geen toestemming of goedkeuring van een derde partij nodig heeft om aan uw verplichtingen onder deze Algemene Voorwaarden te voldoen.
Bekendheid met de Algemene Voorwaarden U garandeert hierbij dat u deze Algemene Voorwaarden heeft gelezen en volledig begrepen voordat u deze accepteert, in het bijzonder met betrekking tot de uiteengezette disclaimers.
Recht dat van toepassing is op deze Algemene Voorwaarden Deze Algemene Voorwaarden zijn onderworpen aan de wetgeving van de Republiek Slovenië. Alle geschillen die voortvloeien uit deze Algemene Voorwaarden zijn onderworpen aan de jurisdictie van de rechtbanken in de Republiek Slovenië.
Wijziging van deze Algemene Voorwaarden U mag geen enkele bepaling van deze Algemene Voorwaarden wijzigen of afstand doen (geheel of gedeeltelijk) van de geldigheid van deze bepalingen. Het Bedrijf heeft het recht deze algemene voorwaarden op ieder moment te wijzigen. Eventuele wijzigingen zullen op de website worden geplaatst. Als u de website blijft gebruiken, gaat u akkoord met de op dat moment geldende wijzigingen. Als u het niet eens bent met de wijzigingen, heeft u het recht om het Contract op te zeggen.
Volledigheid van de Overeenkomst Deze Algemene Voorwaarden vormen de gehele tussen de contractpartijen geldende overeenkomst. Alle eerdere overeenkomsten of onderhandelingen, zowel schriftelijk als mondeling, worden volledig vervangen door deze Algemene Voorwaarden.
Taalverschillen Deze Algemene Voorwaarden zijn opgesteld in de Sloveense taal. Elke variant van deze Algemene Voorwaarden in andere talen is gemaakt om de toegang tot de Algemene Voorwaarden te vereenvoudigen. U gaat er hierbij mee akkoord en begrijpt volledig dat in geval van een geschil de Sloveense versie prevaleert.
Definities van termen De in deze Algemene Voorwaarden gebruikte termen komen overeen met de definities die aan het begin van deze Algemene Voorwaarden zijn opgenomen.
Materiias d.o.o. Palovska cesta 11 / SI-1241 Kamnik / Slovenië / info@sock-on.nl
Registratiekantoor: rechtbank van Ljubljana / Aandelenkapitaal: EUR 7.500 / IBAN SI56 2900 0005 2694 428 / BTW-nummer: SI86800507